سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 RSS  | خانه | ارتباط با من | درباره من | پارسی بلاگ|مجموع بازدیدها: 3302 | بازدیدهای امروز: 2| بازدیدهای دیروز: 2
درباره خودم
لوگوی وبلاگ
مطالب قبلی
لینک های دوستان
اشتراک
 

 

 

نحوه به وجود آمدن این دوقلوها بدین گونه است که دو سلول اسپرم مختلف یک تخمک واحد را بارور می کنند (روشی که پیش از این نا شناخته بود).

 

 
نحوه به وجود آمدن این دوقلوها بدین گونه است که دو سلول اسپرم مختلف یک تخمک واحد را بارور می کنند (روشی که پیش از این نا شناخته بود).
 

روش به وجود آمدن دوقلوهای ناهمسان-معمولترین نوع دو قلوهای موجود- بدین گونه است که دو سلول تخمک در رحم مادر جداگانه توسط دو اسپرم بارور می شوند. این دوقلوها  از لحاظ تفاوت ژنتیکی همانند خواهر و برادر معمولی هستند.

 

دوقلوهای همسان بدین گونه به وجود می آیند که یک سلول تخمک توسط یک اسپرم بارور شده و سپس در مراحل اولیه رویانی، جنین تقسیم شده و دو جنین مجزا را به وجود می آورد که از لحاظ ژنتیکی عیناً شبیه  به هم هستند.

 

نوع جدید دوقلوها وقتی شناسایی شد که یکی از دوقلوهای دارای ناهنجاری در اندام جنسی خود بود و همافرودیت به نظر می رسید (هم دارای بافت­های بیضه و هم دارای بافت­های تخمدان بود) و نوزاد دیگر (یکی دیگر از دوقلوها) پسر بود.

 

محققان در مجله ژنتیک انسانی عنوان کردند که این دوقلوها از لحاظ ژنتیکی نسبت به دوقلوهای ناهمسان، به هم شبیه­ترند اما نسبت به دوقلوهای همسان کمتر مشابهند. در این مقاله عنوان شده است که ممکن است انواع دیگری از دوقلوها نیز وجود داشته باشد که کشف نشده و یا حتی هرگز کشف نشوند.

 

دکتر ویویین ساتر، مجری این تحقیق گفت: به نظر من مهمترین چیزی که این تحقیق نشان داده این است که درک ما از چگونگی به وجود آمدن دوقلوها بسیار ساده­انگارانه است و ممکن است راه­ها و روش­های دیگری وجود داشته باشد که از طریق آنها دوقلوها  به وجود می­آیند.

 

دوقلوهای نیمه همسان (semi-identical) چند سال قبل در یکی از بیماستان­های آمریکا مورد ارزیابی قرار گرفتند.

 

دکتر ملیسا پاریسی متخصص بیماری­های کودکان، استاد دانشگاه واشنگتن و یکی از محققان این تحقیق اعلام کرد که در تماسی که با خانواده دوقلوها داشته است حال هر دو آنها خوب است و در سلامت کامل به سر می­برند.

دکتر ساتر می­گوید که این دوقلوها کاملا طبیعی به وجود آمده و در به وجود آمدن آنها نه لقاح مصنوعی دخیل بوده است و نه روش­هایی که در درمان ناباروری مورد استفاده قرار می­گیرند.

 

برخی از کارشناسان می­گویند که این گونه از دوقلوها قبلا نیز وجود داشته و این نمونه دلیل بر اثبات آن است. این مطالعه برای اولین بار Nature گزارش شده است .

 




نویسنده: رضاتوکلی(چهارشنبه 86/11/10 :: ساعت 7:13 عصر)

لیست کل یادداشت های این وبلاگ